Alltid öppet även på webben
Nu finns en webbversion av Alltid öppet. Den innehåller samma funktioner som appen, men går att hantera via en webbläsare.
Du når Alltid öppet på webben via den här länken:
”Alltid öppet” är Region Stockholms vårdapp. Du loggar in säkert med BankID och kan bland annat ha videomöte med din vårdgivare. På den här sidan kan du läsa mer om Alltid öppet-appen och vilka funktioner som finns hos oss.
Nu finns en webbversion av Alltid öppet. Den innehåller samma funktioner som appen, men går att hantera via en webbläsare.
Du når Alltid öppet på webben via den här länken:
Du som är patient hos oss och har sår på fötterna, kan få rådgivning av din vårdgivare via appen. Du kan också bifoga bilder på ditt fotsår. Så här gör du:
Du kan använda appens chatt för att skicka frågor till en dietist hos oss. Så här gör du:
Uppdatering 2020-08-06: Just nu kan du tyvärr inte chatta med vår kurator. När chatten är igång igen kommer vi att skriva det här på webbplatsen.
Med videomöte kan du enkelt möta vården på en plats som passar dig. Om vi bedömer att du behöver komma till oss kan du få en tid för besök på mottagningen.
Någon av våra medarbetare bokar videomötet åt dig. Du kan se ditt bokade videomöte i appen Alltid öppet.
Du kan själv avboka eller boka om ditt videomöte. Det måste du göra senast 24 timmar innan ditt videomöte, annars debiteras du för uteblivet besök. Detta gäller även om du har frikort, är under 18 år eller 85 år och äldre.
Du betalar samma avgift som vid ett fysiskt möte med den yrkeskategori du träffar. Frikort gäller. Videomöten betalas via faktura.
Det finns möjlighet att ha med tolk vid videomöte. Kontakta mottagningen i förväg och meddela att du önskar tolk.
Om du har skyddade personuppgifter eller har spärrat din journal kan du inte använda Alltid öppet för att ha kontakt med vården.
Har du idéer på vilka funktioner du skulle vilja ha i appen? Berätta det gärna för din vårdgivare hos oss.
2024-06-11